Politiek café voor jonge ondernemers

Ruim 10 procent van de inwoners van gemeente Hollands Kroon staat bij de Kamer van Koophandel geregistreerd als zelfstandig ondernemer. Dit aantal is in de afgelopen jaren landelijk gezien flink aan het toenemen. Maar hoe is het eigenlijk om te ondernemen in Hollands Kroon? Is de gemeente vooruitstrevend, een deskundig gesprekspartner en faciliterend in ondernemerschap? Deze onderwerpen staan centraal tijdens het Politiek Café dat op woensdag 17 februari in Breezand door VVD afdeling Hollands Kroon wordt georganiseerd.

Telefoon in de hand

Geheel naar de moderne tijd wordt deze avond letterlijk geleidt door de mobiele telefoon. Aan de aanwezigen wordt gevraagd deze de hele avond in de hand te houden. Via een speciaal voor de avond opgestelde mobiele poll wordt namelijk de reactie van de aanwezigen gepeild op een aantal pittige stellingen. Het is vervolgens aan de aanwezige wethouder en raadsleden om hierop in te gaan.

Speeddate

Na de discussieronde wordt er een speeddate-circuit opgezet. Op deze manier kunnen ondernemers niet alleen kennismaken met de wethouder en raadsleden die namens de VVD in onze gemeente politiek opereren, ook is dit een uitgelezen kans om vragen te stellen. De bar is open om 19.15 uur. Om 19.30 gaat het programma van start.