Succes VVD: ’t Veld mag huizen bouwen

Eindelijk is het voor elkaar. Er mag gebouwd worden in ’t Veld Noord. Sinds de start van Hollands Kroon heeft de VVD er talloze keren op gehamerd en nu is het gelukt. De gemeente Hollands Kroon heeft groen licht om te starten met een 60-tal woningen.

De VVD-fractie is erg blij. Andere fracties hadden het vermoeden dat de VVD werkte aan een resultaat dat niet haalbaar zou blijken te zijn. Maar de liberale lijn bleef onverkort van kracht: de gemeente heeft grond beschikbaar en het dorp heeft de huizen nodig. De VVD vindt dat er in ieder geval mogelijkheden voor jongeren tot ontwikkeling moeten komen.

Voor de financiën van Hollands Kroon is het goed nieuws dat in ’t Veld Noord gebouwd mag worden. De voormalige gemeente Niedorp kocht de grond aan, maar toen de provincie niet wilde meegaan in de bouwplannen moest Hollands Kroon de grond noodgedwongen afwaarderen. Nu kan er alsnog een begin worden gemaakt met het terug verdienen van de investering.

De VVD vindt dat de schop snel de grond in moet en stelt daarom de volgende vragen aan het college;

• Kunt u aangeven welke stappen er nu worden gezet tot planontwikkeling voor `t Veld Noord
  • Kunt u aangeven op welk termijn de verkoop en bouw van start kan gaan?
  • Kunt u aangeven voor welke doelgroepen gebouwd gaat worden?