Alexander op de Weegh treedt terug uit fractie

Raadslid Alexander op de Weegh heeft kenbaar gemaakt, dat hij terugtreedt uit de fractie. Na intern overleg heeft hij de conclusie getrokken dat zijn directiefunctie bij Coöperatie Breedband Hollands Kroon lastig is te combineren met zijn rol als raadslid, nu de coöperatie bij de gemeente een subsidieaanvraag heeft ingediend.

De VVD heeft veel waardering voor het besluit van Op de Weegh. Zijn vertrek maakt het mogelijk om binnen de gemeenteraad een zuiver politiek debat te voeren over het wel of niet honoreren van de aanvraag. Dat is goed voor het aanzien van de lokale politiek in Hollands Kroon.

Alexander op de Weegh krijgt van zowel bestuur als fractie veel waardering voor zijn werkzaamheden binnen de gemeenteraad. Zijn vertrek wordt beschouwd als een aderlating. Desalniettemin is de VVD er blij mee dat hij z’n talenten nu vrijuit kan inzetten voor de Coöperatie Breedband Hollands Kroon. Dit is een organisatie zonder winstoogmerk, die een maatschappelijke doelstelling nastreeft; snel internet voor de buitengebieden in onze gemeente. De VVD wenst hem veel succes in de toekomst.