VVD schept helderheid toekomst sporthallen

De VVD heeft een duidelijk standpunt ingenomen om alle onzekerheden rond de toekomst van de sporthallen in Hollands Kroon weg te nemen. Ze is akkoord gegaan met een eenmalige onderhoudsbijdrage van bijna 185.000 euro voor Stichting Sportcentrum Wieringen. Die is daarmee in staat zelfstandig door te kunnen en zal –net als de andere hallen- vanaf 2018 een jaarlijkse exploitatiebijdrage krijgen van €15.000 euro.

Richting de gebruikers van Sporthal Veerburg in Anna Paulowna is de VVD kritisch. Deze locatie moet vanaf 1 januari 2018 grotendeels in eigen beheer worden geëxploiteerd, maar de gebruikers tonen zich weinig coöperatief. Voor de VVD is de laatste ronde ingegaan. Als de gebruikers de handschoen nu niet oppakken, komt sluiting van de hal in beeld.

Voor de VVD betekent de nieuwe situatie niet, dat de gemeente zich volledig afzijdig houdt. Voor bijzonder groot onderhoud is de gemeente aanspreekbaar, zoals dat ook op Wieringen en in Niedorp gebeurt. De VVD staat niet achter een onderzoek om de mogelijkheden te onderzoeken voor een nieuwe sporthal op het sportpark van Kleine Sluis.

De gemeenteraad heeft inmiddels conform deze aandachtspunten besloten.