Een geslaagd Politiek Café in Kreileroord

De werkgroep Politiek Café van lokaal netwerk VVD Hollands Kroon organiseerde in de Doorbraak in Kreileroord een discussieavond over duurzaamheid.

Hollands Kroon staat op nr. 353 van de 393 op de duurzaamheids ladder van Nederlandse gemeenten.

Statenlid voor de VVD mevr. A van Langen liet met haar inleiding zien waar de prioriteiten voor de VVD Statenfractie liggen op het gebied van duurzaamheid. Er liggen volop kansen in de kop van Noord-Holland met zon en wind maar ook met getijde energie, de opkomst van geothermie en de plannen voor waterstof als brandstof van de toekomst. Mevr. de Lange wist ook waarom Hollands Kroon zo laag op de duurzaamheids ladder staat,.dat komt door de datacenter die in onze gemeente zijn gebouwd, deze nemen nogal wat elektriciteit.

Na deze inleiding was het de beurt aan gesprekleiders Don en Bram om via prikkelende stellingen de goed gevulde zaal tot een boeiende discussie te bewegen. Dat lukte, stellingen over groen in de gemeente, het gescheiden afval inzamelen en de ambities van de gemeente, brachten de nodige praat in de zaal waardoor er terug gekeken word op een zeer geslaagde avond waar in ieder geval de suggestie van korting op de ozb bij aanschaf van een warmtepomp mee kan worden genomen door de aanwezige raadsleden.