Bouw scholen Campus de Terp

Veel kritiek op financieel voorstel College B&W VVD-motie woningbouw

Tijdens de raadsvergadering van 28 januari 2021 was er ook door de VVD veel kritiek op de financiele onderbouwing door het College voor de bouw van 3 scholen onder één dak op de toekomstige Campus de Terp in Wieringerwerf. Vooral het “in controle zijn” van uitgaande besluitstukken naar de Raad geeft reden tot zorg.

Na excuus van het College en nadere uitleg door de portefeuillehouder is de VVD-fractie akkoord gegaan met het gevraagde krediet, op voorwaarde dat niet automatisch een bedrag voor onvoorzien wordt opgenomen en dat binnen de begroting blijven van de kosten de hoogste prioriteit heeft.

Een door de VVD ingediende motie (met ondersteuning door SHK – CDA – D66 en PvdA) over versneld onderzoek naar realisatie van woningbouw op de straks vrijkomende locaties van de oude scholen, kreeg de steun van de meerderheid in de Raad. Voor de VVD Hollands Kroon staat woningbouw de komende jaren hoog op het wensenlijstje en het is vreemd dat partijen als OHK en Groen Links de motie niet mede hebben ondersteund.