Verslag Algemene ledenvergadering VVD Hollands Kroon bij de firma Barendse-DC

De algemene ledenvergadering van onze VVD afdeling was op vrijdag 14 november 2014 te gast bij de firma Barendse-DC op Agriport (DC staat voor Dutch Colour).

Een frisse en enthousiaste Petra Barendse, met hulp van haar dochter Zoyla en zoon Riley stonden ons op te wachten bij een speciaal mededelingenbord, opgekleurd met oranje paprika’s bij de ingang om onze Jan Huitema uit Friesland te verwelkomen. Jan was als speciale gast helemaal uit de Brusselse omgeving naar ons toe gekomen. In Brussel werkt Jan als Euro parlementariër in de Liberale fractie. Deze fractie is samengesteld uit meerdere fracties met als doel meer stemmen, dus meer gewicht uit te kunnen brengen en om daarmee het verschil te kunnen maken. Jan was verzocht zijn visie en de landbouw oplossingen nader uit te leggen aan onze leden. Jan had, om actief te kunnen worden in Brussel vele voorkeurstemmen gekregen, ook uit deze regio door zijn ludieke en slimme acties om met een ‘oude’ trekker met billboard in de kleuren van de VVD furore te maken, het verschil dus! En dat is geheel gelukt!

Na dit welkom kregen wij door Petra een enthousiaste rondleiding in het gehele bedrijf Barendse-DC, gebouwd op vele hectare Hollands Kroon polderland waar vele mensen uit geheel Europa hun brood verdienen. Door het aanstekelijke enthousiasme van onze gastvrouw werden er zelfs bij de wat behoudender liberalen grote glimlachen en uitspraken ontlokt. Er waren zelfs liberalen die het uitschaterde van het lachen tijdens Petra’s uitleg in de grote kas waar de oranje paprika’s mogen groeien onder de zorg van duurzame en natuurlijke middelen (wetenschappelijk verantwoord) en met systemen zoals logistieke uitdagingen, het gebruik van natuurlijke middelen en uiteindelijk de zorgzame handen van de medewerkers. Wist u overigens dat het overgrote deel van deze paprika’s naar het buitenland gaan?

In de kantine van het bedrijf werd na een heerlijke paprika snack & soep, uitgeserveerd door de zoon Riley, dochter Zoyla en Petra de bijeenkomst voortgezet door onze voorzitter André Lont, met als topic de Provinciale verkiezingen en het woordje van Jan Huitema. Ook wethouder Theo Meskers en fractie voorzitter Jan Swaag spraken over de huidige zaken in onze gemeente en de Raad.

Onze voorzitter André sloot deze geweldige avond af in grote harmonie en hield de leden voor voortaan in deze vorm dit soort vergaderingen te houden. Het versterkt onze band met het zo nodige bedrijfsleven en de mensen die er werken. In de aankomende bestuursvergadering zal hierover een besluit worden genomen.

verslag John Awater