Politieke arena over toekomst van Noordkop

De VVD organiseert zondag 16 maart a.s. een politieke arena, waarin bestuurders met elkaar in gesprek gaan over de toekomst van de Noordkop. Belangstellenden zijn welkom om hun vragen te stellen. De bijeenkomst is in café De Buren, Brinkweg 15 in Wieringerwerf en begint om 15.45 uur. Na afloop is er gelegenheid om de bestuurders één op één te spreken. Staatssecreatris Fred Teeven opent het debat, dat onder leiding staat van André Buikema.

De deelnemende bestuurders komen uit de hele Noordkop. Naast de gedeputeerden Elisabeth Post en Jan van Run spelen VVD-lijsttrekker Jan Swaag en Hollands Kroon-wethouder Theo Meskers een thuiswedstrijd. Vanuit Den Helder komen wethouder Kees Visser, lijsttrekker Bob Haitsma en Tweede Kamer-lid Ybeltje Berckoes.

Van Texel is lijsttrekker/wethouder Hennie Huisman van de partij. Hoewel er geen verkiezingen zijn in Schagen is wethouder Jan Bouwes aanwezig vanwege zijn rol in de regionale Leisure-ontwikkelingen. Statenleden Erik Annaert en Hanneke Kaamer van Hoegee completeren de lijst van genodigden. Verder kmaken kandidaat-raadsleden uit de Noordkop hun opwachting.

Tijd voor een goed energiedebat

In de politieke arena wordt gesproken over regionale ontwikkelingen. Zoals de haven van Den Helder, die momenteel snel in drukte toeneemt. Wat zijn de ontwikkelingen voor de werkgelegenheid? Hoe gaan de overige gemeenten daar mee om? Ook de Agribusiness is een onderwerp. Hoe zit het met de containerhaven voor de agrarische logistiek? En dan de energie. Het Windpark Wieringermeer, wind op zee ten noordwesten van Den Helder, de activiteiten van Tocardo en Lagerweij? Wat kunnen we er mee? Reden voor een goed energiedebat. En dan nog is er het toerisme. We hebben de kusten van Noordzee, Waddenzee en IJsselmeer, maar wat kunnen we nog meer?

Allemaal zaken die een goede discussie verdienen. Zaken ook, die voor mensen aanleiding zijn daar nadere vragen over te stellen. Dat is allemaal mogelijk in café De Buren, vanaf 16.45 uur.