Hollands Kroon: een financieel gezonde gemeente

Veel gemeenten hebben het financieel lastig door steeds verder oplopende kosten bij de wet maatschappelijke ondersteuning (WMO) en Jeugdzorg. Ook de coronapandemie en de sterk oplopende materiaal- en loonkosten zorgen voor extra druk op de begroting.

De uitzondering hierop is Hollands Kroon, want ook na de afgelopen raadsperiode staat onze gemeente er financieel goed voor. De begroting van 2022 laat zelfs een begrotingsoverschot van meer dan 3 miljoen euro zien. De komende jaren kan met goed en verstandig beleid het begrotingssaldo positief blijven. Vanaf de start van de nieuwe gemeente Hollands Kroon, heeft de VVD Hollands Kroon bestuursverantwoordelijkheid genomen en samen met de coalitiepartners is gezorgd voor een financieel stabiele gemeente, met een gezonde algemene reserve welke onverwachte uitgaven kan opvangen.

Hierbij heeft de VVD Hollands Kroon zich de afgelopen jaren ingezet om de OZB (onroerend zaak belasting) maximaal met de inflatiecorrectie te verhogen, wat gelukt is. Ook voor de komend jaren gaat de VVD Hollands Kroon voor dat uitgangspunt. Daarbij vindt de VVD dat alle andere gemeentelijke heffingen als basis kostendekkend moeten zijn en blijven. Wij zijn trots op wat is bereikt. Met uw stem en steun kunnen we deze positieve ontwikkeling ook in de komende raadsperiode verder voortzetten.