Coalitie stelt zienswijze trafostation uit

In de raadsvergadering van 24 januari werd de gemeenteraad om een zienswijze gevraagd over de aanvraag voor het oprichten van een trafostation nabij 't Veld.

Naar aanleiding van dit voorstel hebben de coalitiepartijen besloten om het college onderstaande opdracht te geven:

Opdracht aan het college

Het proces is volgens de juiste procedures verlopen en het resultaat daarvan heeft geleid tot dit voorstel. In een ultieme poging om het maatschappelijk draagvlak te vergroten dragen wij het college op om belanghebbenden en initiatiefnemer uit te nodigen voor een overleg, onder voorzitterschap van een door het college aan te wijzen onafhankelijke derde, teneinde te werken aan een landschappelijke inpassing van het transformatorstation.

En wel onder de volgende voorwaarden:

• de onafhankelijke voorzitter dient een persoon te zijn met bewezen kwaliteiten op het gebied van procesbegeleiding in een gevoelige omgeving;
  • op voorhand worden door geen van de partijen beperkingen opgeworpen op het gebied van locatiekeuze, landschappelijke inpassing of anderszins;
  • het resultaat van het overleg cq. de overleggen wordt door de voorzitter gerapporteerd aan de gemeenteraad, zodat de behandeling kan plaatsvinden in de raadsvergadering op 25 april 2013;
  • in de rapportage geeft de voorzitter aan in welke mate partijen bereid waren tot overleg en in welke mate overeenstemming is bereikt ten aanzien van de landschappelijke inpassing. Hierbij alles voorzien van argumentatie.

De gemeenteraad zal in haar vergadering van 25 april haar definitieve zienswijze over de locatiekeuze geven en daarbij alle aspecten uit de rapportage mee laten wegen.

Inbreng VVD tijdens de raadsvergadering

Wilt u de tekst van Jan Swaag, die hij tijdens de raadsvergadering heeft verwoord, nog eens nalezen? U vindt de tekst in dit document.