VVD roept college op tot haast bij aanpassen subsidiebeleid

De VVD heeft in oktober vorig jaar het college opgeroepen het subsidiebeleid aan te passen. In een motie, welke mede door CDA, PvdA en D66 is ingediend, vraagt de VVD onder meer om afschaffing van waarderingssubsidie en subsidies lager dan € 500. Omdat nog geen terugkoppeling vanuit het college is geweest heeft de VVD hier vragen over gesteld.

De VVD hecht er waarde aan dat het subsidiebeleid aangepast wordt. Het staande beleid gaat er teveel vanuit dat activiteiten in de samenleving door de overheid worden gefinancierd, zonder dat hierbij wordt gecontroleerd of de gesubsidieerde activiteiten een belangrijke bijdrage aan de maatschappij leveren. Daarnaast wordt, naar de mening van de VVD, onvoldoende gecontroleerd of de verstrekte subsidies worden gebruikt waarvoor ze bedoeld zijn, laat staan dat gecontroleerd wordt of het gewenste effect wordt bereikt.

De fractie hoopt dan ook dat het college voort maakt in de aanpassing van het subsidiebeleid, zodat het op korte termijn eerlijker, inzichtelijker en beter controleerbaar wordt.

De vragen die de fractie heeft gesteld kunt u nalezen in dit bestand: SV 2013-01-20 opvolging motie subsidiebeleid.pdf