VVD positief over sollicitatieprocedure Hollands Kroon

De VVD fractie is positief over de sollicitatieprocedure van de gemeente Hollands Kroon. Het past bij de nieuwe, jonge, flexibele gemeente die we graag willen worden.

De afgelopen periode heeft de sollicitatieprocedure van de gemeente Hollands Kroon meerdere keren de (landelijke) media gehaald. Naar aanleiding van deze media-aandacht is de VVD fractie benaderd met de vraag hoe zij aankijkt tegen de aanpak van de gemeente.

Hollands Kroon is een nieuwe gemeente met grote ambities. We willen een slanke, flexibele en kwalitatief hoogwaardige gemeente worden. Eén van de aspecten die daarbij van belang is, is het aantrekken van goede (en jonge) medewerkers. Hier past een moderne werving en selectie bij.

Vanzelfsprekend is het van belang dat de kosten van zo'n werving en selectieprocedure binnen de gewenste bandbreedte blijven. Inmiddels hebben wij van het college begrepen dat dit het geval is. De werving en selectie is niet uitbesteed aan dure externe adviesbureaus, maar wordt binnen de eigen organisatie uitgevoerd. In plaats van dure advertenties in landelijke bladen is gekozen voor relatief goedkopere advertenties in Spits en Metro. En de inzet van sociale media is nagenoeg kosteloos, terwijl het juiste publiek snel en op eigentijdse wijze benaderd kan worden.

Inmiddels is in goed overleg met Talpa overeengekomen dat zonder het gebruik van dit beeldmerk de aanpak gewoon doorgang kan vinden. Het feit dat Talpa de gemeente succes wenst met de werving is hierbij een positief en veelzeggend signaal.