VVD volgt ontwikkelingen vluchtelingenstroom kritisch

De VVD heeft kennis genomen van de crisisopvang voor vluchtelingen in Sporthal Veerburg in Anna Paulowna. Ook ziet de fractie de vele gemengde reacties die op dit besluit worden gegeven via de Facebook pagina van de gemeente. De fractie heeft al eerder haar zorgen geuit over de toestroom van vluchtelingen en de gevolgen die dit kan hebben. Toch ziet de fractie de noodzaak tot het meewerken aan crisisopvang in.

Opvang van vluchtelingen in een sporthal heeft geenszins de voorkeur van de fractie. Voor de vluchtelingen zelf is het geen adequate opvang en ook voor de omwonenden is het geen wenselijke situatie. Wel vindt de fractie dat ook de gemeente een verantwoordelijkheid heeft in het opvangen van vluchtelingen. De opvang in Veerburg geeft daar een invulling aan. Wat de fractie belangrijk vindt is dat bij deze opvang de openbare orde en veiligheid een belangrijk aandachtspunt is. De fractie houdt om die reden de ontwikkelingen nauwlettend in de gaten.